Brak informacji o poprzedniej stronie.
Seminarium magisterskie
Sylabus zajęć
Okres
Semestr -1
|
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
|
Liczba punktów ECTS
|
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu | Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: | Symbole EK dla kierunku studiów |
Efekt_01 | zna i rozumie problemy badawcze w zakresie wiedzy dotyczącej przygotowywanej pracy | |
Efekt_02 | potrafi wypracować koncepcję pracy magisterskiej stosowną do założonych celów i uwzględniającą dotychczasowe dokonania naukowe w zakresie danej problematyki | |
Efekt_03 | potrafi korzystać - z poszanowaniem praw autorskich - ze źródeł niezbędnych do oceny problematyki badawczej, opracowania teoretycznych podstaw wykonywanej pracy badawczej/koncepcyjnej, wypracowania stosownej metodyki, a także do analizy i omówienia osiągniętych wyników | |
Efekt_04 | potrafi w sposób komunikatywny zaprezentować główne tezy/aspekty pracy magisterskiej oraz w trakcie dyskusji udzielać merytorycznych odpowiedzi | |
Efekt_05 | potrafi przedstawić kolejne etapy realizacji pracy magisterskiej w postaci referatu i prezentacji multimedialnej | |
Efekt_06 | jest gotów do poszerzania swoich horyzontów poznawczych poprzez przygotowywanie i prezentowanie wybranych zagadnień z zakresu zainteresowań badawczych oraz czynny udział w dyskusji obejmującej problematykę przedstawianą przez innych uczestników zajęć |
Lp. | Treści programowe dla zajęć/przedmiotu | Symbol EU dla zajęć/przedmiotu |
1. |
Przegląd, z wykorzystaniem literatury światowej, aktualnej problematyki z zakresu zainteresowań badawczych i edukacyjnych grupy studentów uczestniczących w zajęciach |
Efekt_01, Efekt_02, Efekt_03, Efekt_06 |
2. |
Analiza wybranych tekstów fachowych poszerzających teoretyczną wiedzę na temat podstawowych problemów i metod badawczych stosowanych w wybranej dziedzinie |
Efekt_01, Efekt_02, Efekt_03, Efekt_06 |
3. |
Prezentacja problemów badawczych analizowanych czy realizowanych przez seminarzystów lub koncepcji przygotowanych rozwiązań dydaktycznych |
Efekt_01, Efekt_02, Efekt_04, Efekt_05, Efekt_06 |
4. |
Sztuka dyskusji zastosowanych metod i uzyskanych wyników: przykłady umiejętnego i prawidłowego oraz nieprawidłowego wykorzystania źródeł. Wybrane zagadnienia dotyczące prawa własności intelektualnej |
Efekt_01, Efekt_02, Efekt_03, Efekt_04, Efekt_05, Efekt_06 |
5. |
Omówienie zasad przygotowywania pracy magisterskiej. Tworzenie planu/konspektu pracy badawczej lub koncepcyjnej. Planowanie poszczególnych etapów jej realizacji |
Efekt_02, Efekt_05 |
6. |
Jak pisać pracę magisterską - omówienie struktury pracy magisterskiej, podziału treści na rozdziały i akapity, konstrukcji akapitu, używania języka fachowego i formalnego oraz zasad odwoływania się do źródeł i cytowania |
Efekt_02, Efekt_03, Efekt_05 |
7. |
Skuteczne wyszukiwanie informacji naukowej: źródła, wyszukiwarki, zasoby elektroniczne dostępne na Uniwersytecie (bazy: Web of Sci., PubMed); system antyplagiatowy; serwisy społecznościowe jako źródło informacji |
Efekt_01, Efekt_03, Efekt_06 |
Metody i formy prowadzenia zajęć | |
---|---|
Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień | |
Wykład konwersatoryjny | |
Dyskusja | |
Praca z tekstem | |
Metoda analizy przypadków | |
Metoda badawcza (dociekania naukowego) | |
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) | |
Praca w grupach |
Sposoby oceniania | Symbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
EK_1 | EK_2 | EK_3 | EK_4 | EK_5 | EK_6 | ||
Raport | x | x | x | x | x | x | |
Prezentacja multimedialna | x | x | x | x | x | x |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM | |
---|---|
bardzo dobry (bdb; 5,0): | znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne (91-100%) |
dobry plus (+db; 4,5): | bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne (81-90%) |
dobry (db; 4,0): | dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne (71-80%) |
dostateczny plus (+dst; 3,5): | zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne (61-70%) |
dostateczny (dst; 3,0): | dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne (51-60%) |
niedostateczny (ndst; 2,0): | niedostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne (0-50%) |
Wydawnictwa książkowe
Forma aktywności | Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności | |
---|---|---|
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem | 60 | |
Praca własna studenta: | ||
Przygotowanie do zajęć | 60 | |
Czytanie wskazanej literatury | 30 | |
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. | 50 | |
Przygotowanie projektu | ||
Przygotowanie pracy semestralnej | ||
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia | ||
SUMA GODZIN | 200 | |
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU | 8 |
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut